Busy days and me loves it

Juletider är ganska stressiga hemma. Det ska julklappas, det ska bakas godis, det ska pyntas, det ska lagas mat, det ska planeras vem som träffar vem då och vem som träffar vem då, det ska gås ner i vikt lite i förebyggande syfte så att man med gott samvete kan äta under juldagarna, det ska planeras nyårsfest, och vad ska man ha på sig? var ska vi va? vilka ska vi bjuda? det ordnas och grejas. Julstress, julmys, jul helt enkelt. Ovampå det så har jag de senaste jularna haft tentaperiod så det är varit massa plugg där samtidigt. Saknar jag julstressen?
Jag vet inte. Här andas jag. Här pratar jag med havet varje dag. 

Men det är lite stressigt här med nu, bra stress, kom ihåg bra och helt tokigt underbar stress. Utöver jobbet så har ett sidoprojekt av underbar kaliber kommit upp. Det är så att Sheratons första årsdag på Maldiverna närmar sig. Vi firar med stor fest på tisdag.

På festen står personalen för underhållningen. Varje department skulle/ska sätta ihop ett nummer som ska framföras. För någon månad sedan började Mariell få smeknamnet Shakira, (vet inte varför, hrrm!!). Men av någon konstigare anlending har min chef hört detta om Shakira. Så det tog inte lång tid innan jag blev frågad om att samordna något framträdande. Jag är inte sen till att tacka ja till saker. Hallå, dansa, kort glädjetjut.

Så sagt och gjort, planeringen började direkt, och jag började bubbla tankar om att ordna en dans med koreografi för en grupp. Tänkte ett gäng tjejer och ett gäng killar. Visade sig dock senare när vi hört oss om med alla att det bara var jag och herr ögongodis som nappade. Så det blev vi. Vi har båda dansat mer eller mindre innan, och tillsammans valde vi ut musik och jag och anders klippte ihop ett stycke på drygt 6 minuter med blandade genres. (latino, pop, r&b och powerballad). Sedan började vi dansa. Så sagt och gjort, jag jobbar 8-9 timmar om dagen och nu dansar jag 2 timmar om dagen också. Det är storartat och perfekt. Storyn, attityderna, känslorna, helheten. Nu finslipar vi detaljer varje kväll, om och om och om och om och om och om igen. The ordinary needs to be extrodinary. It is the WOW-factor we will have. Klippet kommer bli inspelat och blir det bra ska jag försöka peta in det här. (OMG).

Blir det bra så kommer jag bli involverad i undehållningen på hotellet. Då kommer det börja bli staff underhållning en dag i veckan på det omtalade beachpartyt. Först ut blir jag och min kavaljer. Men vi väntar och ser effekten på tisdag först. Småjobba med dans och koreografi på regular basis? Entertainer. (OMG OMG OMG, lååååååångt glädjetjut)

Något skumt händer här, allt jag säger händer.


Words do come easy to me
Name or nick: KSena

garv Well, well, Shakira... Might it be the gorgeous curves your sporting, hmm? ;-)



Så kul att musiken löste sig! Och att du har så fantastiskt roligt. :-D Och nu vill jag fasen se detta dans-underverk! Så jag hoppas att den där videon kommer upp här och inte bara på attans Facebook, just saying. ;-)

2009-12-10 @ 17:38:32
URL: http://kseenaa.livejournal.com/
Name or nick: Bjorne

Inte illa att ha blivit artist oxå,men kul att få prova på lite av varje,julen ska du inte sakna det är som vanligt en överskattad tid med jäkt och stress,julmusten är nog det bästa men det kanske går att skicka en till dig om du blir sugen,ha så bra på ön och hoppas det kommer ett klipp på din blogg snart,jättekram till snuttan.

2009-12-13 @ 10:40:46
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Name or nick: Jossan

underbart.... detta är helt underbart! saknar dej dock här hemma i julstressen men men.... vi har postat tre stycken olika saker till dig och du måste meddela när det komemr fram så vi vet ca hur lång tid det tar och det är olika för olika torlekar och sånt! :) du förstår... säg bara till så fort du får nått av oss! :)

2009-12-15 @ 11:28:09
URL: http://arrhenius.blogg.se/

Just say something:

Name or nick:
Doin this again?

E-mail: (only visibile for Mary)

URL/Blog, webpage.. etc.:

My words:

Trackback
RSS 2.0
Bonjour

Just like this. SPA therapist doin the world, or at least Maldives. I just began. I´ve just started the biggest adventure of all times. Of course you wanna join!!

Don´t you dare to close this site.

Swedish Mariell is international Mary, miss Maaariel, miss IKEA, miss Zlatan or miss Sweden. This is me, working, living, loving, laughing.

Farewell cold and dark Scandinavia. And hello beautiful, sunny, lovely, warm beaches and turquoise oceans.

I know you want me, you know I want ya.