En del av min värld.


En vy från personalbyn. Ganska idylliskt med sängen på sniskan där.

Tänkte ta tillfället i akt att berätta lite om hur jag bor. För det är ju lite så att vi bor ganska litet. På en ganska liten del av vår ö, (vår ö är ganska liten), så ligger personalbyn. Här finns som vandrarhemslängor som aldirg tar slut, (se bilden). Det är enkelvåningar och dubbelvåningar. Här finns ett gym, här finns en tvättstuga, här finns en matsal, här finns en liten shop, här finns tv och dataspelsrum, här finns en egen liten hamn, och här finns en inte-ritkigt-färdig strand.

I vårat rum där jag bor, bor en tjej från sydafrika, en tjej från indien och en tjej från bali, och lilla Mariell från sverige såklart. Rummet är inte jättestort, men det går bra. Vi har tv, dvd, kylskåp, sminkbord, två våningsängar, litet pentry med vattenkokare och riskokare, garderober, skåp och så badrum. Inte så mycket för världen kanske. Men det är ett nytt sätt att leva, detta är ett nytt sätt att ta in, att förstå och att uppleva.

Det är folk som har lämnat för att de inte gillade standarden på rummen. Vad då inte gillade? Givetvis hade man föredragit en etagevåning med havsutsikt. Men det gäller gilla läget. Det är att utvecklas, att inspireras, att utforska, att hitta detta sättet att leva.

Jag älskar vår personalby. För mig är den idyllisk, för mig är den något nytt, något häftigt, en prövning, ett sätt att få djupare förståelse för människor som lever så här och jobbar så här. (jag är ju en av de människorna nu). Det är en livsstil som är avundsvärd. Jag betalar inget för mitt boende, jag betalar inget för min mat, för mitt vatten. Oftast inte för vin, alkohol eller dylikt heller. Jag lever här, jag jobbar här, jag får lön, och resten är gratis.

Life in paradise? Ja, varför inte.
Börja förstå livet på ett djupare plan? Ja, absolut.

Words do come easy to me
Name or nick: KSena

Ja, det är ju inte personalen som skall ha lyxliv. ;-) So what om det är lite slitet. Så länge det är rent och helt så kan man klara det mesta. Tycker det ser helt OK ut. Så... När får vi se ett kort eller två från det rum, hmm? ;-)

2009-12-02 @ 06:57:44
URL: http://kseenaa.livejournal.com/
Name or nick: Bjorne

Låter mysigt det där men om någon snarkar så skulle det gå åt pipan för mig,klarar inte det och droppande kranar när jag ska sova,räcker lönen till det som behövs heller är den väldigt låg eftersom allt är gratis,ha så bra o kram.

2009-12-08 @ 19:25:37
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Just say something:

Name or nick:
Doin this again?

E-mail: (only visibile for Mary)

URL/Blog, webpage.. etc.:

My words:

Trackback
RSS 2.0
Bonjour

Just like this. SPA therapist doin the world, or at least Maldives. I just began. I´ve just started the biggest adventure of all times. Of course you wanna join!!

Don´t you dare to close this site.

Swedish Mariell is international Mary, miss Maaariel, miss IKEA, miss Zlatan or miss Sweden. This is me, working, living, loving, laughing.

Farewell cold and dark Scandinavia. And hello beautiful, sunny, lovely, warm beaches and turquoise oceans.

I know you want me, you know I want ya.