Regnperiod - check.


The waterbungalows in the sunset.

Nu ska jag gå ifrån privatlivet och trasslet med alla killar för ett tag. Många dagar handlar mycket om killar, om trassel och om skillnader. Det är så närvarande var dag hela tiden. Då relationerna mellan killar och tjejer är så central och påträngande. Har hört nu att det är många tjejer som har lämnat Malidiverna just för att killarna är för mycket på. Lagom existerar liksom inte. Men jag är ju bättre än så, jag hanterar det fortfarande bra. Inte kommer killarna få Marys alterego rumbadrottningen att lämna paradiset.

Men det är så bra nu, mitt vackra ögongodis och jag har spenderat hela dagen tillsammans idag. Badat, solat, gymmat, ätit, han till och med hjälpte mig med att vika tvätt. Mycket bra dag. Solen var inte så het, den var bakom molnen så det gav en väldigt bra bränna. Jag har ökat min löpning ännumer och nu springer jag 20 minuter nonstop. Mariell goes fit pepparkaka.

Har insett lite lätt att de få gånger jag försöker mig på att prata svenska med min vackra svenska vän så låter det lite konstigt, oftast pratar vi engelska för det är fler omrking. Men ibland blir det dock lite svenska konverstaioner för bara våra öron och det låter konstigt och känns ansträngt. Inte att jag glömt bort svenskan, men engelskan kommer så mycket mer naturligt nu. Men när jag skriver däremot så är det svenskan som kommer mest naturligt. Förmodligen för att jag inte skriver så mycket engelska. Men det kommer väl det som behövs.

Annars har vi haft en regnperiod här drygt två veckor. Det är så man håller andan varje morron för att lyssna efter det välbekanta smattret på taket. För smattrar sövande har det gjort. Tropiskt hällregn på plåttak. Det är nått nytt. Inte att jag tycker illa om regnet, det är väldigt vackert, det är en ny upplevelse, ny natur och ny energi, vackerhet, ny färg, nytt ljus. Magi. Men jag tycker synd om gästerna som betalar dyra dyra pengar för att komma hit, och vad hamnar de i, om inte en vecka/två veckor av nästintill ihållande molnighet och regn. Det är inte så vi marknadsför och tänker oss Maldives.

Sedan är det sådär lagom kul att gå omkriing i flip-flops i ankeldjupt vatten eller att få sin uniform genomdränkt av vatten för att jag råkar ha rengrocken i rummet just när regnet alltid överaskar oss på SPA-t. (sista veckan bar jag den med mig jämt, även om det inte regnade, för när regnet väl kom, så kom det med besked. trettio sekunder från lätt molnighet till hällregn.)

Men som sagt nu har nog regnet lämnat oss för några dagar, lugnet och solnedgångarna är tillbaka. Får väl se när regnet hamnar tillbaka hos oss. För det dröjer nog inte länge. Regnperioden är upp och ner här. Har varit sedan tsunamin. Innan tsunamin så var regnperioden några månader under vår svenska vår och försommar. Men efter tsunamin så kommer även en regnperiod här på november-december kanten. Spännande det där.

Sedan så var tsunamin och orsakade katastrof här på Maldiverna också, när den hände. Googla Maldives och Tsunami på youtube så kommer ni se. Det kändes lite oroväckande. Se till att minska utsläppen där i västvärlden.

puss o kram underbarheter

Words do come easy to me
Name or nick: Bjorne

Håller tummar och tår för att du inte ska blåsa bort och tror faktiskt du är lite kär va?

2009-11-15 @ 15:20:46
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Name or nick: KSena

Mariell goes fit pepparkaka.



Är inte det ditt vanliga tillstånd? host från mint-karamellen



Låter som om även regnet är vackert bårta i det underbara Maldiverna. Man blir änna lite svartsjuk. :-)

2009-11-15 @ 18:30:25
URL: http://kseenaa.livejournal.com/
Name or nick: Bjorne

Hoppas allt är bra och vädret blivit sol och sommar igen,kraaaam vännen.

2009-11-19 @ 20:39:53
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Name or nick: Maja.

Måste vara helt underbart att jobba på Maldiverna?=)

2009-11-19 @ 20:57:44
URL: http://mcaria.blogg.se/
Name or nick: Bjorne

Hej min vänn,har du märkt något av julstämmningen ännu,skojar bara,hoppas du har det bra och allt är toppen,kram.

2009-11-26 @ 21:27:43
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Just say something:

Name or nick:
Doin this again?

E-mail: (only visibile for Mary)

URL/Blog, webpage.. etc.:

My words:

Trackback
RSS 2.0
Bonjour

Just like this. SPA therapist doin the world, or at least Maldives. I just began. I´ve just started the biggest adventure of all times. Of course you wanna join!!

Don´t you dare to close this site.

Swedish Mariell is international Mary, miss Maaariel, miss IKEA, miss Zlatan or miss Sweden. This is me, working, living, loving, laughing.

Farewell cold and dark Scandinavia. And hello beautiful, sunny, lovely, warm beaches and turquoise oceans.

I know you want me, you know I want ya.