I' m still standing

I' m still standing, better than I ever did. Lookin like a true survivor, feeling like a little kid. I'm still standing.

Människor ibland tycks tro att jag lever livet här. Visserligen I am living the dream. My dream. Jag är en del av världen. Jag är en av de vackra svenskarna i utlandet. Svenskar i Världen. En av oss som sprider Sveriges vackra rykte och omdöme till resten av världen. Det är stort. Lilla vackra Mariell från lilla vackra Sverige på ännu mindre Maldiverna. Jag har möjligheter beyond dreams att ta mig runt världen på riktigt. Bo 1 år här, bo 1 år där, bo 1 år där och bo 1 år där. Ingenting är omöjligt anymore.

Men livet här är ganska tufft. Jobbet här är ganska tufft. Det är roligt men det är jobbigt. Jobba 6 dagar i veckan, jobba över nästan varje dag, betalt som obetalt. Bara för att service is the key, alltid finnas där. Loyalty beyond reason. Klart jag är här för min karriär. Klart jag är här för att göra bra ifrån mig. För att få riktigt riktigt riktigt grymma omdömen när jag lämnar paradiset på jorden. För en dag så lämnar jag, så mycket vet jag.

Jag är ju givetvis här för att jag har en desire undermedvetet att explore, att upptäcka, att hitta. Att möta kulturer, människor från världen över. Att se livet från nya synvinklar. Att lära mig språk, religioner, livsåskådningar. Att ta till mig, att ta in, och att hitta mitt bästa sätt att leva mitt liv på. Kort och gott, jag gör det här för min karriär.

Vissa veckor har jag inte ens min dag off. Som förra veckan. Har dock fått igen den nu till veckan. Men vi har mycket mycket gäster nu, så tror inte det blir två dagar off. Det blir nog, I have bad news for you again, Mariell, you need to work tomorrow.  Som om det var något nytt.

Life in paradise, it is not all about paraplydrinkar, sol, vita stränder, turkåsa hav, paraplydrinkar, sova länge. It is reality beyond reason. Det är jobba, jobba, jobba, service, service, service. Det är massera, massaera, massera.

Men, men... I enjoy, that´s the biggest most important thing in life. Be happy, enjoy. Learn, explore. It is not just the life around work, around massages, around SPA. There is still culture, there is still life.

To get you some in-life snaskigheter, in såpopera. Jag har nu börjat bygga upp mitt harem av vackra pojkar. Insett att det är ju lite bra med kontakter. Så länge jag håller isär dem. Jag har en djupt förälskad beundrare som jobbar för watersports, (han har bland annat lovat att han ska lära mig segla katamaran), jag har en lite småk*t kille som är bartender, (bartendrar är alltid bra har jag lärt mig), jag har ju han där Roger som jag hanterar vädligt bra, (så länge jag är snäll och söt, så länge han inser vem som bestämmer), jag har min kontakt i Male som har souvenirshop och jobbar för ett litet kryssningsföretag (kryssningar med stooora vackra segelbåtar availible för småkryssningar på 1-2 dagar). Jag har mitt vackra ögongodis, och jag har the tennispro on the island, (han är fortfarande på kompisnivån, men det har börjat bli ganska enkelt att läsa killars beteenden nu).

Inte att jag avancerar, inte att det är mer än att Mariell är lite av en favorit. Inte mer än att de tror att de har en chans, även om det bara blir vänskap så är de glada. Inte mer än att de hjälper mig, är lite vänliga. Inte mer än vänskap och givetvis förhoppningar och drömmar. But this is a way to love the culture, a way to explore, a way to makin friends. Maybe a way to teach them how to behave around beauty chicas. Deras sätt att köpa fungerar kanske inte.

But as I said, I´m still stanidng, better than I ever did. I'm standing on mina egna axlar, Jag har hela världen under mina fötter. Alla möjligheter är mina. I am living the dream. But the dream is en värld full att tuffa och mindre tuffa utmaningar. I said Heaven is a place in earth, and you make your heaven perfect for you.

2 months in paradise.

P.s. inte så att jag klagar. jag älskar verkligen, verkligen att vara här. Det är sååååå bra, det är en sådan vacker möjlighet för lilla mig, och tacksamheten jag känner går inte att beskriva med ord. Tacksamheten jag känner vet jag inte vart jag ska rikta, mot mig själv, (?). Me lovin my life. Thank you for sharing my love. Thank you for missing, thank you for lovin me. I miss you, I love you all.


Words do come easy to me
Name or nick: Bjorne

Hej snuttan,ska åka på julfest med firmam ikväll och se Pontare-Särnholt-Di Leva och några till,läser imorgon vad du skrivit men tänkte önska dig en toppen helg,här är bara regn så du missar inget,kraaaaaaam.

2009-11-28 @ 17:18:44
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Name or nick: KSena

Svengelska is good, ja? X-D



Underbara människa med ditt eget harem. Änna att man blir lite avundsjuk. ;-) Visst är det tufft att jobba så många timmar, och det skall du inte skämmas för, tycker inte jag. Sen kan man ju älska sitt jobb för det. ;-)

2009-11-28 @ 17:43:56
URL: http://kseenaa.livejournal.com/
Name or nick: M

Vad gör man inte för sin karriär?

Men du tycker det ju är roligt.. det är ju ingen plåga att gå till jobbet. Hade du känt så tror jag att du hade gjort något åt det hela!



Ett eget harem. Det låter ju inte helt fel!



Hepp.. nu ska jag göra ett försök till att sparka upp han den där ur soffan och sen ska vi dra oss in till staden skövde och julmysa en stund.



Dock kan det ta sin tid. Han var ute och drack en del igår. Snälla flickvännen körde på honom.. Då kommer det en massa roliga kommentarer! =)



Puss på den söta lilla näsan!

2009-11-29 @ 11:59:30
URL: http://astafia.blogg.se/
Name or nick: Bjorne

Verkar som du är i säkert sällskap så man inte behöver va orolig för dig,fortsätt att få bra kontakter men se till att inte alla går omkring och tror dom är den enda i ditt liv för då kan det bli jobbigt,första adventskram till dig.

2009-11-29 @ 20:48:50
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Just say something:

Name or nick:
Doin this again?

E-mail: (only visibile for Mary)

URL/Blog, webpage.. etc.:

My words:

Trackback
RSS 2.0
Bonjour

Just like this. SPA therapist doin the world, or at least Maldives. I just began. I´ve just started the biggest adventure of all times. Of course you wanna join!!

Don´t you dare to close this site.

Swedish Mariell is international Mary, miss Maaariel, miss IKEA, miss Zlatan or miss Sweden. This is me, working, living, loving, laughing.

Farewell cold and dark Scandinavia. And hello beautiful, sunny, lovely, warm beaches and turquoise oceans.

I know you want me, you know I want ya.