Shine SPA for Sheraton

Busy days in paradise. Vi har mycket att göra nu, jag hinner inte ritkigt blogga, chatta, mejla eller vara online. Jag hinner inte gymma, jag hinner inte sova, jag hinner inte le åt mitt ögongodis (vill ni veta hur han ser ut, så har vi kommit på här nu att han ser ut som en solbränd Zidane, med brinnande djupt bruna ögon) jag hinner inte dansa salsa, jag hinner inte åka till Male, jag hinner inte, jag hinner inte

När jag kom hit var jag blown away av vackerheten först och främst. Naturen är helt helt helt sjukt underbar. Den här resorten håller mycket hög standard, trädgårdarna på ön är mycket vackra, lagunen, stränderna, byggnaderna, rummen och suiterna för gästerna är underbart vackra, restaurangerna, barerna, fitnesscentret, lobbyn och front office ska vi inte prata om, arrival paviljongen, gångarna, poolarean, uteserveringarna över havet, dykcentret, hamnen, ja alltihop. Ni fattar va.

Sedan spa-t. Jag har inte sådär tusentals erfarenheter av spa-n. Men spa-t här är så vackert, så välplanerat och jag tyckte det var perfekt när jag kom hit.

Sedan runt första november kom vår nya maneger hit. Sedan dess har det hänt mycket. För om spa-t var perfekt förut så har det dubblat sin status nu. Vår nya maneger hade nya idéer om allting, och allting har blivit så mycket bättre, bättre än perfekt.

Stor eloge till mig och mina kollegor, för vi har jobbat över stort sett var dag, och det händer stora förändirngar fortfarande varje dag. Det är häftigt. Det är Sheraton. Men givetvis så sliter det på oss. Samtidigt som alla dess ändringar och nyheter ger sig in i våra huvuden, så gäller det att hålla allt det gamla kvar, och vara tipp topp service mot gästerna. Gästerna får ju givetvis inte veta att vi har kaos in the heart of house.

Samtidigt som hela vårt spa-koncept, vårt utseende, våra behandlingar, våra erbjudanden, våra välkomst arrangement, våra honeymoon arrangements, våra avskedarrangements ändras så har vi the faboulus training. Där vi lär oss om Sheraton, om Starwood. Vi lär oss värderingar, tankesätt och mötande. Vi lär oss varför just vi är bättre än alla andra. Varför just Sheraton är störst, bäst och vackrast. Vi lär oss om alla andra av Starwoods märken. Vi lär oss marknadsföring, vi lär oss hotellbranchen. Detta pågår för ett tag nu med 3 heldagar per vecka. Så det är lite läsa däremellan på kvällarna. Jag är sheraton, jag belong, jag är warm connected community. Jag är loyalty beyond reason.

(Kort parentes. Jag har lärt mig att flytta runt inom företaget och jobba på olika ställen är en självklarhet, har du ett önskemål så nämner du detta och sedan hjälper de dig. Då gäller det runt 960 olika hotels och resorts världen över. Det känns bättre än bäst det här. Det är så att jag nyper mig i armen och undrar när jag ska vakna upp.)

Så mycket att göra med andra ord. Ändringar, nyheter och läxor på det. Vi är en större del av resorten nu. Vi på Shine SPA. Vi är med på fler arrangemang för gästerna, det är cocktailpartys, beachpartys, möten, vi finns vid poolen och erbjuder korta spa-refreshments vid poolen, på stranden, vi har samarbets erbjudanden med divecentret. VI expanderar och vi är en av de stora stoltheterna här, hela resorten vet våra namn. Vi är 7 i personalen och vi har en egen ö, resten av de 420 i personalen rör sig på resten av resorten i stora klungor.

Vi är stora här, vi på Shine SPA. Det första Shine SPA för Sheraton. Vi är flaggskeppet. Vi här får komma med idéer, och de idéerna som är bra används. Och vi och vårat spa sätter standarden för alla Sheraton hotell världen över. Det här är stort. Lilla människan Mariell kommer med en idé som om några år är standard för alla sheraton världen över. Sheraton har idag 405 hotell i 71 länder. Det är stort, det är mäktigt. Lilla vackra människan Mariell, från lilla vackra Sverige och SPAskolan i Grythyttan. Kort glädjetjut.


Words do come easy to me
Name or nick: J

underbart syster... underbart! ska skriva ett mail men har haft fullt upp sedan jag kom hem! men det kommer!

2009-11-22 @ 14:56:46
URL: http://arrhenius.blogg.se/
Name or nick: Bjorne

Jäklar vad häftigt men du är speciell det märkte jag från första gången jag läste din blogg och såg dig,synd bara att inte Sverige tog vara på dina talanger,kram igen och ha de gott,här regnar det och är mörkt hela tiden.

2009-11-22 @ 20:03:21
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Name or nick: KSena

Holy shit, girl!!! o.O Ditt liv tog verkligen en tvärsväng och blev helt galet bra! krama om

2009-11-23 @ 19:44:36
URL: http://kseenaa.livejournal.com/

Just say something:

Name or nick:
Doin this again?

E-mail: (only visibile for Mary)

URL/Blog, webpage.. etc.:

My words:

Trackback
RSS 2.0
Bonjour

Just like this. SPA therapist doin the world, or at least Maldives. I just began. I´ve just started the biggest adventure of all times. Of course you wanna join!!

Don´t you dare to close this site.

Swedish Mariell is international Mary, miss Maaariel, miss IKEA, miss Zlatan or miss Sweden. This is me, working, living, loving, laughing.

Farewell cold and dark Scandinavia. And hello beautiful, sunny, lovely, warm beaches and turquoise oceans.

I know you want me, you know I want ya.